Jak zadbać o włosy podczas snu? Kilka prostych wskazówek!

Każdej nocy nasze włosy są narażone na uszkodzenia mechaniczne. Jest to spowodowane niekontrolowanymi ruchami ciała oraz kontaktem z szorstkim materiałem poduszki. Wiele niekorzystnych nawyków nie sprzyja zdrowym włosom i utrudnia ich poranną pielęgnację. Często pacjenci opowiadają, że po przebudzeniu zauważają, że ich włosy są suche, puszące i łamliwe. Za pomocą kilku metod można odżywić i wzmocnić włosy oraz zapobiec przed ich nadmiernym wypadaniem.

6 prostych wskazówek jak zadbać o włosy podczas snu

1. Rozczesywanie włosów przed snem

 Po całym dniu należy dokładnie rozczesać włosy zaczynając od końcówek i stopniowo przesuwając się ku górze. Dzięki temu włosy będą się mniej plątać i będą łatwiejsze w ułożeniu następnego dnia.

2. Unikanie mocnych wiązań włosów na noc

Należy pamiętać, że włosy nie lubią ciasnych fryzur w dzień i w nocy. Mocne upięcie osłabia mieszki włosowe i powoduje nadmierne wypadanie włosów. Jednakże jeżeli chcemy spać w spiętych włosach, to należy pamiętać, aby upięcie było luźne i swobodne. Dobrą fryzurą jest luźny warkocz bądź swobodny koczek na czubku głowy. Należy jednak wiązać włosy za pomocą miękkich gumek bez metalowych elementów. Dzięki takim fryzurom włosy będą mniej podatne na elektryzowanie i łamanie.

3. Odżywienie włosów na noc

W nocy włosy są nastawione na regenerację, dlatego warto poświęcić parę chwil na ich odżywienie. Dostarczenie cennych składników odżywczych jest kluczowe do zachowania zdrowych włosów. Raz w tygodniu można zastosować maskę do włosów bądź peeling do skóry owłosionej głowy. Dobrym sposobem na wygładzenie i nawilżenie włosów jest stosowanie odżywek bez spłukiwania. Inną metodą jest zastosowanie naturalnych olejów na noc. Cenne składniki odżywcze zawarte w olejach takie jak m.in: fitosterole i kwasy tłuszczowe omega, chronią przed uszkodzeniami mechanicznymi i silnie odżywiają włosy. Dowiedz się, jak samodzielnie wykonać naturalną odżywkę na zniszczone włosy!

4. Odpowiednia podszewka

Włosy mają przez wiele godzin bezpośredni kontakt z pościelą. Bawełniane i niedrogie podszewki nie są dobre dla włosów. Warto zastanowić się nad kupnem podszewki wykonanej z delikatnego materiału – jedwabiu lub satyny. Na takim materiale włosy są bezpieczne – nie kołtunią się i nie łamią.

5. Nawilżenie powietrza przed snem

Suche powietrze niekorzystnie wpływa na włosy. Włosy często stają się wysuszone i suche. Z racji tego, że spędzamy w sypialni wiele godzin, warto zadbać o odpowiednie nawilżenie powietrza. Wystarczy umieścić na kaloryferach pojemnik z wodą lub zastosować nawilżacz powietrza.

6. Mokrym włosom mówimy NIE

Nigdy nie zasypiaj w mokrych włosach. Wilgotne pasma włosów są bardzo podatne na uszkodzenia mechaniczne! Stają się łamliwe, szorstkie i matowe!

Warto wprowadzić kilka zmian w wieczornej pielęgnacji włosów. Nowe przyzwyczajenia poprawią kondycję włosów (staną się błyszczące i gładkie) oraz ograniczą ich wypadanie.